For tre uger siden lancerede Conversio deres nye hjemmeside, og det har gjort en enorm forskel. Deres graf i Morningscore er eksploderet – en udvikling, der er værd at kigge nærmere på.

Jeg følger nøje med i, hvordan de store online marketingbureauer udvikler sig, både for at holde øje med trends og for at finde inspiration til nye relevante søgeord. Derfor bemærkede jeg hurtigt, at Conversio har opnået en imponerende stigning.

 

Men hvad ligger bag deres succes?

Min første tanke var at de enten havde kastet sig over AI artikler, masser af backlinks eller Programmatic SEO.

Men min analyse viste noget mere jordnært:

  • De havde ikke fået flere backlinks
  • Jeg fandt ikke nogen udtalte AI tekster. Der hvor de har brugt ChatGPT til hjælp var teksterne blevet nogenlunde fint personificeret og rettet til, så det lød flydende
  • Deres side var meget overskuelig, enkel og professionel

Der var selvfølgelig nogle enkelte redirects, som kan rettes til, men det er jo fint lige at give Google tid til at lære den nye side, der redirectes til, at kende.

Det, der virker her, er brugervenligheden. Og deres fokus på udvalgte søgeord.

Det giver pote.

De havde nemlig fået mellem 3-6 gange flere besøgende og de blev fundet på 25% flere søgeord. I løbet af 3 uger!

Søgeord de ikke tidligere blev fundet på.

 

Her er dog et lille twist.

Antallet af besøgende og antallet af søgeord man bliver fundet på er ikke relevant i sig selv.

Det handler om antallet af relevante søgeord, som trækker relevant trafik ind til siden.

Så hvis man bliver fundet på et ikke-relevant søgeord, og besøgende vælter ind på siden, men finder ud af at det “blot” er et bureau, så har de ikke fundet det de ledte efter. Og så smutter de igen.

Det fører til en kæmpe bouncerate og irrelevant trafik, der aldrig bliver til kunder.

 

Relevante søgeord er nøglen

Mange bureauer fokuserer netop på at få så mange besøgende som muligt og blive fundet på så mange søgeord som muligt.

Men hvis trafikken ikke konverterer til kunder, er det så arbejdet værd?

Conversio har formået at optimere deres hjemmeside med long-tail keywords, som tiltrækker de rigtige kunder.

 

Long tail keywords har ofte en højere klikpris, selvom der er flere søgninger på dem.

En høj klikpris på søgeord (i Google Ads) er ofte en indikator for høj købsintention. Fordelen ved at rangere organisk på sådanne søgeord kan spare dig for store annonceudgifter og tiltrække værdifulde besøgende.

 

Dog er høj klikpris ikke altid lig med relevans. For eksempel rangerer Conversio højt på “keyword planner google”, men det søgeord tiltrækker nok flere konkurrenter end kunder. Alligevel kan det give værdi i en branche med et tæt overlap mellem kunder, konkurrenter og leverandører.

Keyword planner Google Morningscore

Kan du gøre det samme?

At opnå resultater som Conversio kræver tid, ressourcer og en dedikeret SEO-strategi:

  • Identifikation og analyse af relevante søgeord.
  • Produktion af kvalitetsindhold og topic clusters.
  • Og hvis du vil give det lidt ekstra boost, så byg backlinks.

 

Hvis du mangler tid eller budget til det hele, vil din vækst være markant mindre end Conversios– men det kan stadig lade sig gøre at øge din placering på udvalgte søgeord.

 

Har det vagt din interesse i forhold til hvordan du kan få flere kunder?

Så ræk ud ved at give mig et kald, skrive i chatten eller sende en besked på info@seosense.dk. 
Du får en fin gratis SEO analyse af din hjemmeside (værdi 2.000 kr.), samt sparring til hvordan du bedst kan arbejde videre med det.

#viSEOs