Egentlig burde overskriften være: “Rammer du din målgruppe? For hvis ikke du gør, så læs med her.”

Du skriver masser af indhold og deler det på alle de sociale medier, men får ingen henvendelser og ingen kunder ud af det. Hvorfor ikke?
Noget af det sværeste er at skrive indhold, der rammer din målgruppe.
Hvis du bare skriver en masse indhold uden at du har sat dig ind i hvordan din målgruppe tænker og hvad de vil have, så rammer du helt sikkert ved siden af.

Jeg er 99% sikker på at du som webshop-ejer IKKE køber SEO af mig.
Du vil købe flere kunder og mere synlighed.

Og de marketingsbureauer, jeg arbejder sammen med køber heller ikke SEO eller linkbuilding af mig.
De køber tid og frihed.

Så hvordan fortæller du dine kunder at det, du sælger er det de har brug for?

Start med det enkle

Her er tre ting du skal gøre inden du skriver noget:

  1. Kig på dine konkurrenter og se hvilke kunder de har. Find derefter ud af hvad der kan gøre livet nemmere for dem og skriv og del indhold, der giver mening for dem på din blog.
  2. Find de søgeord, som giver mest mening at din målgruppe vil søge på hvis de er i købsmode. Hvis du ikke ved hvilke søgeord det er, så spørg målgruppen. Eller du kan bruge Morningscore’s SEO værktøj, som viser dig hvor meget trafik dine konkurrenter får på de enkelte søgeord.
  3. Skriv et indlæg, som indeholder de søgeord du vil findes på. Del dit indhold på alle de sociale medier du bruger. Eller rettere de sociale medier, som din målgruppe bruger.

Ved at gøre ovenstående får du følgende ud af det:

Du skriver indhold, som ranker højere på Google.
Du skriver indhold, der rammer din målgruppe.
Du skriver indhold, der fører til salg, da din målgruppe kan se at SEO (eller hvad du nu sælger) skaber værdi for dem.

Der kan skrives meget mere i denne sammenhæng, men jeg har en deadline og skal dele dette indhold på de sociale medier, som en del af et eksperiment.

Men kontakt mig her: info@seosense.dk eller på telefon 40327770 og lad mig hjælpe dig med at overvåge dine konkurrenters søgeord og skrive indhold for dig, som giver dig flere kunder og mere omsætning.

kunde der shopper mersalg i webshoppen