Nogle gange må man bare erkende at en opgave ikke gav den effekt, som man havde forventet og at man ikke kan alt. 😢
Vi elsker en succeshistorie. Men der findes også de historier, som ikke ender i succes.
Vi vil nødigt stå ved dem, for det kan jo skade vores ry.
Men ikke desto mindre mener jeg man skal være ærlig overfor sig selv og overfor kunden.
CASE:
Jeg blev spurgt om jeg ville tage en opgave, trods min ringe erfaring på området. (Facebook Ads er ikke mit kerneområde)
Jeg takkede nølende ja til opgaven med den forventning at jeg nok kunne klare den med lidt hjælp udefra.
Gjorde også kunden opmærksom på dette, men pointen er at jeg takkede ja.
Det skulle jeg ikke have gjort. 😱
  • Der var visninger.
  • Der var reaktioner.
  • Målgruppen var korrekt.
  • Alt var sat op som jeg mener det skulle.
  • Men resultatet var ærlig talt skidt.

Hvad skete der så?

Kunden fik ikke de rette leads.
Det medførte selvfølgelig at samarbejdet stoppede.
Kunden tog en chance ved at bruge mig.
Jeg levede ikke op til forventningerne.
Og så var samarbejdet slut.
Men det var trods alt en flink kunde og dermed en pæn afslutning.
Det endte faktisk med at jeg selv blev kunde hos min kunde. 😊
Denne erfaring betyder dog at jeg fremover ikke tager Facebook Ads opgaver ind, men henviser til dem, i mit netværk, som jeg ved kan løse opgaven.
Jeg holder mig til Google Ads, SEO og linkbuilding. DET kan jeg finde ud af!
Her er tre gode råd:
  1. Erkend at du ikke kan alting. 🧐
  2. Gør det klart for kunden at du ikke kan alt.
  3. Tag ikke opgaven ind, selvom du tror du kan løse den. Du skal være sikker i din sag.
Derfor holder jeg mig fra annoncering på Facebook og Instagram, men heldigvis har jeg en god samarbejdspartner på det område.
Så hold dig til det, du er bedst til, og gør det godt.
Så ender det med en succeshistorie. 👏